Dzērieni


Trīs zelta likumi par šķidruma uzņemšanu

Lai saglabātu labu fizisko formu un veselību, cilvēkam ir jāpatērē pietiekami daudz šķidruma. Tomēr, kad runa ir par šķidruma uzņemšanas principiem, lielai daļai no mums vēl joprojām ir ko mācīties. Piedāvājam trīs zelta likumus par pareizu šķidruma uzņemšanu.

Apelsīnu sula

Apelsīnos ir paaugstināta C vitamīna koncentrācija, tajos ir arī maz kalorijas. C vitamīns nepārtraukti piedalās daudzos miljardos ķīmisku reakciju, kas nodrošina pareizu vielmaiņas procesu norisi, aktivizē iekšējās sekrēcijas dziedzeru darbību. 180 grami smagā apelsīnā ir ap 70mg C vitamīna, kas ir pieauguša cilvēka diennakts deva, ja tas nav pakļauts pārmērīgai emocionālajai spriedzei.

Ābolu sula

Ābolu sulas sastāvā ir dzelzs un pektīnvielas, kas pazemina holesterīna līmeni asinīs. Āboli nogatavošanās gaitā uzkrāj bagātīgi C vitamīnu, savukārt organiskās skābes novērš kaitīgu fermentu un patogēnu baktēriju koloniju veidošanos kuņģī. Ābolos ir arī kālijs, kas labvēlīgi ietekmē sirds muskuli, un magnijs, fosfors un kalcijs, kuri savienojumos ar miecvielām novērš urīnakmeņu veidošanos un sāļu nogulsnēšanos organismā.

Tomātu sula

Pārtikā tomātus pirmie sāka lietot portugāļi un itāļi. Eiropā tomāti ienākuši tikai 16.gadsimta vidū – no Meksikas tos ieveduši spāņi.

Vīns

Alkohola saturs dabīgā ceļā iegūtos vīnos nepārsniedz 14%. Vīnos daļēji pāriet augļu un ogu bioloģiski vērtīgās sastāvdaļas, piemēram, vitamīni, minerālvielas un organiskās skābes. Vīnu sastāvā ietilpst ogļhidrāti - glikoze un fruktoze.